تولید ویدئو به چه منظوری انجام می‌شود؟نکات مهم ساخت فیلم تبلیغاتی و تاثیر آن در سئو سایت

نکات مهم درباره‌ی ساخت ویدئو

1. چطور باید از ویدئو استفاده کرد؟

چگونگی بهره‌گیری از ویدئو‌ها اهمیت زیادی دارد. زیرا ویدئو‌ها می توانند نشانگر نوع کسب وکار شما باشند. امروزه موتور جست و جوی گوگل برای وب سایت هایی که از ویدئو در سیستم فروش اینترنتی خود بهره می‌گیرند، ارزش و اهمیت خاصی  قائل می شود. نکته‌ی بسیار جالب در مورد ویدئو‌ها‌ی تبلیغاتی این است که این ویدئوها امروزه موفق شده‌اند بین 14 تا 15 درصد ورودی نتایج جستجو را به خود اختصاص دهند.

یکی از راه‌های بهره‌گیری از فیلم ها، استفاده از آن‌ها در شبکه های اجتماعی است. امروزه کاربران زمان بسیار زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی فیلم‌هایی که به نظرشان جالب باشد را به سرعت با خانواده و دوستان خود به اشتراک می گذارند. این موضوع خود باعث افزایش میزان درگیر شدن و ورودی به سایت خواهد شد. بهتر است برای سهولت در انجام فعالیت‌های مربوط به کسب و کار‌های اینترنتی خود، از قبل شروع نوع شبکه اجتماعی متناسب با کسب وکار خود را بیابید. پر‌بازدید‌ترین ویدئو‌ها در شبکه‌های اجتماعی، ویدئو‌هایی هستند که به بررسی یک مشکل می‌پردازند. براساس آمارهای موجود درباره‌ی شبکه‌های اجتماعی، 71 درصد از کاربران، در جست و جوی فیلم‌هایی هستند که بتوان در آن ها روش استفاده از محصولاتی را مشاهده کرد و به خرید و استفاده از آن‌ها ترغیب شد!

پتانسیلی که امروزه فیلم‌ها در  برندسازی دارند، حتی از قدرت عکس‌ها هم بیشتر است. برای استفاده از پتانسیل فیلم‌ها در برند سازی،  تنها لازم است که نکات ضروری در ساخت ویدئو را رعایت کرده و ویدئویی را تولید کنید که بتواند در وهله‌ی نخست اطلاعات اولیه‌ی محصول را کاملا به کاربران منتقل کند و روش استفاده از آن ها را به طور کامل شرح دهد. هم‌چنین در ویدئو‌ها باید به مشکلاتی که استفاده از محصولات به رفع آن‌ها کمک می‌کند پرداخته شود. فیلم‌ها باید واقعی باشند و هیچ حاشیه‌ای در آن‌ها وجود نداشته باشد .

بیشتر بخوانید  7 ویژگی افراد مثبت

2. از فیلم‌ها برای چه کارهایی می توان استفاده کرد؟

می توان از ویدئو‌ها برای مقاصد مختلف به عنوان یک ابزار تولید محتوا استفاده کرد. اما در کل کاربرد‌های ویدئو به برای دستیابی به مقاصد زیر است:

  • برندسازی محصولات
  • برندسازی نام شرکت‌ها
  • آشنا نمودن کاربران با انواع محصولات
  • آشنا کردن کاربران با روش های حل مشکلات مواجه شده با آن‌ها در زمان استفاده از محصول
  • به عنوان یک راه تولید محتوا
  • افزایش نرخ فروش و سود
  • استفاده در شبکه های اجتماعی

3. فیلم توضیحی چیست؟

برای تولید ویدئوی توضیحی به منظور معرفی محصول، بیان همه‌ی جزئیات محصول ضروری نیست. معرفی برند محصول  و توضیح نکات و جزئیاتی که مورد نیاز کاربران باشد، بسیار مهم است. شرح جزئیات بیشتر نه تنها سودمند نیست، بلکه ممکن است موجب سردرگمی کاربران بشود. بنابراین بهتر است فقط بر روی نکاتی تمرکز کنید که مورد نیاز کاربران است.

برای دانستن این موضوع، که در یک فیلم توضیحی محصولات  چه نکاتی را باید  شرح بدهید که مورد نیاز کاربران باشد، می توانید پیش از عرضه‌ی محصول یا در حین عرضه‌ی آن، اقدام به نظر سنجی کنید. این نظر سنجی را می‌توانید با استفاده از ابزارهایی چون ایمیل انجام داده و نتایج آن را در تولید فیلم مورد استفاده قرار دهید.

4. فیلم چگونگی یا همان How-to

این مورد هم  یک روش برای ساخت فیلم توضیحی محصولات است. در ساخت ویدئوی توضیحی بهتر است نکات زیر را رعایت کنیم:

  •  در مرحله‌ی اول بازارهدف خود را مشخص کنید
  • سپس مشکلات و نارسایی‌های  بازار را شناسایی کرده و برای هر مشکل یک راه حل پیدا کنید.
  • در این روش ساخت فیلم توضیحی،  بیشتر بر روی یک مشکل یا مساله در استفاده از محصولات و راه حل آن تمرکز می‌شود.
  • در به کار بردن این روش ساخت ویدئو، فرآیند حل مشکل را  باید به صورت جزئی و مرحله به مرحله توضیح داد.
بیشتر بخوانید  بیوگرافی ریچارد استالمن

5. نکاتی در مورد ارائه و نمایش محصولات

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از تولیدکنندگان فیلم تبلیغاتی مرتکب می‌شوند، این است که برای فیلم مفهوم تئوری نظر میگیرند. مثلا برای  تبلیغ یک چاقو، فقط  به تند و تیز بودن آن تاکید می کند. با وجود این که تیز بودن برای یک چاقو اهمیت زیادی دارد اما آیا تیزی عاملی مشوق برای خرید یک چاقو توسط مشتری می‌گردد؟ جواب منفی است. بهترین راه برای اینکه بتوانید بیشترین تاثیر را در جذب مشتری بگذارید، این است که جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارید. برای مثال چاقو، نشان دادن جزئیاتی چون خوش دست بودن چاقو، جنس بدنه و تیغه چاقو و … می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد. فراموش نکنید که شما فقط باید جزئیاتی را نشان دهید که برای کاربران کارایی داشته باشد و باید از نشان دادن جزئیاتی که بودن یا نبودن آن‌ها تاثیری در جذب مشتری ندارد خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *